پیشنهاد سردبیر

به رغم ادعای واشنگتن درباره تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه، بمب‌های آمریکایی در منطقه «امن» اعلامی رژیم صهیونیستی حداقل ۴۰ فلسطینی را در چادرهای آوارگان شهید و ۶۰ نفر دیگر را زخمی کرد

«منطقه امنی» برای کشتار / گزارش تحلیلی درباره اقدام صهیونیست ها در بمباران محل اسکان و چادر آوارگان فلسطینی در غزه

به رغم ادعای واشنگتن درباره تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه، بمب‌های آمریکایی در منطقه «امن» اعلامی رژیم صهیونیستی حداقل ۴۰ فلسطینی را در چادرهای آوارگان شهید و ۶۰ نفر دیگر را زخمی کرد که بیشترشان زنان و کودکان بی گناه هستند. خبرنگار المسیره در تشریح ماجرا اعلام کرد که اشغالگران در روز ۳۴۰ طوفان الاقصی، محل اسکان آوارگان در منطقه «المواصی» در غرب شهر خان‌یونس را بمباران کرده اند و شدت انفجارها به حدی بود که گودال‌هایی بزرگ تا عمق ۹ متر ایجاد شد. حداقل ۲۰ چادر هدف حملات قرار گرفته‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که اسرائیل با سه بمب بزرگ چادرهای محل استقرار آوارگان فلسطینی را بمباران کرده؛ منطقه‌ای که اشغالگران آن را به اصطلاح امن برای حضور غیرنظامیان اعلام کرده بودند. طبق گزارش «دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه» در جنایت مذکور از بمب‌های سنگین دو هزار پوندی مارک- ۸۴ استفاده کرد. این بمب‌ را جنرال داینامیکس، پنجمین شرکت بزرگ تسلیحاتی آمریکا می‌سازد.

توجیه رژیم اسرائیل برای کشتار غیرنظامیان

این نخستین باری نیست که صهیونیست ها محل حضور آوارگان فلسطینی را در نوار غزه هدف قرار می‌دهد. تیرماه گذشته نیز  اشغالگران در جنایتی مشابه، منطقه مواصی را بمباران کردند که به شهادت بیش از ۷۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۹۰ نفر دیگر منجر شد. این بار نیز حجم بمب‌های استفاده شده باعث به راه افتادن حمام خون دیگر در باریکه شده است.

در حالی که طبق گزارشات و آمارهای رسمی در این چادرها فقط آوارگان فلسطینی حضور داشتند، ارتش رژیم اشغالگر همانند روال گذشته با انتشار بیانیه ای سعی در توجیه جنایت داشته و مدعی شد که در حمله هوایی مرکز فرماندهی و کنترل حماس را هدف قرار داده است. تل اویو با وقاحت تمام مدعی شد که اقدامات متعددی را برای کاهش احتمال تلفات غیرنظامیان در حمله به خان‌یونس اتخاذ کرده است. ارتش اسرائیل این گونه توجیه کرده است که در اقدام مذکور از سلاح‌های دقیق و نقطه‌زن و نظارت هوایی و گزارش‌های اطلاعاتی بیشتری استفاده کرده است.

جنبش مقاومت فلسطین اما ادعای صهیونیست ها را صراحتا رد کرده است. در بیانیه حماس که به این منظور صادر شده آمده است: «قتل عامی که ارتش اشغالگر در خان یونس انجام داد، منجر به کشته‌شدن ده‌ها غیرنظامی شد که بیشتر آنها زن و کودک بودند. ادعای ارتش اشغالگر فاشیست مبنی بر حضور نیروهای مقاومت در محل حمله، دروغی آشکار است. این جنبش تصریح کرد: «اشغالگران با هدف قرار دادن چادرهای آوارگان در منطقه المواصی با شلیک موشک‌های سنگین از هواپیماهای جنگی خود، وحشتناک‌ترین قتل عام را انجام دادند. هدف قرار دادن وحشیانه غیرنظامیان در منطقه‌ای که اشغالگران آن را منطقه امن اعلام کردند، تأییدی بر ادامه نسل‌کشی دولت اشغالگر نازی است».

جهاد اسلامی فلسطین نیز حمله به منطقه المواصی را یک جنایت جنگی خواند و آمریکا را به جهت مسلح کردن رژیم مسئول کشتار در المواصی دانست. ناصر کنعانی  سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم ضمن محکوم کردن تهاجم اخیر، با اشاره به نشانه‌هایی مبنی بر استفاده از بمب‌های سنگرشکن در این جنایت هولناک و ناپدید شدن تعدادی از پناهندگان فلسطینی در گودال‌های ایجاد شده در نتیجه این تهاجم، تصریح کرد: رژیم تروریستی اسرائیل با حملات جنون‌آمیز خود به غیرنظامیان فلسطینی، بار دیگر نشان داد که به هیچ یک از موازین حقوقی و بین‌المللی و نیز اصول اخلاقی و انسانی پایبند نیست.

شمار شهدای غزه از مرز ۴۱ هزار تن گذشت

جنایت تازه اشغالگران صهیونیست در حالی است که طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ارتش اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ قتل عام دیگر را در این باریکه رغم زده است. در این حملات ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. با شهادت این افراد شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۴۱ هزار و ۲۰ نفر و شمار زخمی نیز به ۹۴ هزار و ۹۲۵ نفر افزایش یافت. هنوز بیش از ۱۰ هزار تن ناپدید و زیر آوار هستند. بیش از نیمی از شهدای جنگ زن و کودک هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.